Charakteristika študijného programu
Študijný program zahŕňa znalosti súvisiace s problematikou strategického manažmentu a marketingu, medzinárodného manažmentu a medzinárodného podnikania, finančného manažmentu, finančnej analýzy a finančného plánovania. Ďalej sú v rámci štúdia ponúknuté poznatky z oblasti informačných systémov podniku, využívania komunikačných techník v manažmente, organizácie manažérskej práce a stimulačných systémov zamestnancov podnikov, metód riadenia ľudských zdrojov a podnikovej kultúry.
V neposlednom rade program ponúka poznatky z oblasti pracovného práva, podnikovej logistiky a manažmentu výroby, manažmentu kvality, inovácií, ďalej kreatívnej ekonomiky, cenového rozhodovania a podnikateľského rizika, vnútropodnikového controllingu a daní podnikateľských subjektov. Napokon dôležitým obsahom štúdia v rámci tohto programu je aj nadobudnutie primeraných jazykových zdatnosti na úrovni zodpovedajúcej druhému stupňu vysokoškolského vzdelania.
Uplatnenie absolventa
Absolvent odboru dokáže analyzovať zložité ekonomické vzťahy v podnikových procesoch, navrhovať a realizovať manažérske rozhodnutia týkajúce sa fungovania týchto procesov. Vyznačuje sa vysokou mierou tvorivosti a samostatnosti pri manažérskom rozhodovaní. Má hlboké znalosti nielen z operatívneho riadenia podnikov, ale aj z oblasti strategického rozhodovania z aspektu globalizácie ekonomiky. Dokáže pracovať so zložitými informačnými systémami v podnikoch, preukazuje vysoký stupeň zvládnutia organizácie manažérskej práce a manažérskej komunikácie.
Absolvent študijného programu sa uplatní ako:
- manažér na vrcholovom stupni riadenia v národných, medzinárodných obchodných spoločnostiach alebo nadnárodných korporáciách
- manažér univerzalista i špecialista
Aké sú možnosti pokračovania v štúdiu?
Absolventi môžu ďalej pokračovať na 3. stupni vysokoškolského štúdia, rozširovať svoje vzdelanie v rámci postgraduálneho štúdia, pričom sa môžu zamerať na profesijný vzdelávací program Master of Business Administration alebo postgraduálne štúdium Master of Laws v obchodno-právnom zameraní.

Vybrané predmety, s ktorými sa stretnete počas štúdia

Kreatívna ekonomika a podnikanie
Chcete pochopiť fungovanie a potreby firiem pôsobiacich v kreatívnom odvetví? Chcete vedieť ako sa vytvára alebo prináša na trh kultúrny alebo kreatívny produkt či služba? Odpovede nájdete v tomto predmete, ktorý vás usmerní pri spracovaní vlastných návrhov v oblasti kreatívneho podnikania.

Ekonomika a podnikanie v službách cestovného ruchu
Chcete vedieť viac o ekonomických súvislostiach podnikateľských rozhodnutí podnikov cestovného ruchu? Ako zvládnuť metódy, postupy a procesy podnikateľského zámeru v oblasti cestovného ruchu? Osvojíte si nástroje pre formuláciu, ekonomickú analýzu a implementáciu podnikateľskej stratégie podniku cestovného ruchu.
Medzinárodný manažment a podnikanie
Odlišnosti riadenia podnikov v domácom vlastníctve od nadnárodných spoločnosti, pochopenie úlohy, významu a postavenia nadnárodných spoločností v medzinárodnom kontexte, vznik a rozvoj medzinárodného podnikania, existencia nadnárodných spoločností a ich manažovanie. Po absolvovaní tohto predmetu v tom budete dobrí
