Charakteristika študijného programu
Študijný program zahŕňa znalosti súvisiace so všeobecnou ekonomickou teóriou, finančnou a menovou problematikou, základné východiskové poznatky podnikovo-hospodárskej náuky o podstate a postavení podniku a jeho hospodárení.
Zahŕňa tiež poznatky z matematiky, ako aj z práva a štatistiky v kontexte aplikácie v obchodných činnostiach. Program ďalej obsahuje základné poznatky z oblasti marketingu a jeho úlohy v rozvoji podniku, informatiku a uplatňovanie jej technológií v praxi. Obsahuje poznatky z oblasti národohospodárskej politiky, manažmentu, podnikových financií a účtovníctva v súvislosti s národnými i medzinárodnými štandardami. Program sa sústreďuje aj na otázky medzinárodného obchodu, obchodného podnikania a služieb. Ponúka poznatky z oblasti strategického a medzinárodného marketingu, distribučných systémov a logistiky, obchodnej prevádzky, výskumu trhu a z oblasti cestovného ruchu. Nemenej dôležitými poznatkami sú aj jazykové zdatnosti nadobúdané v rámci programu.
Uplatnenie absolventa
Absolvent študijného programu sa uplatní ako:
- riadiaci pracovník s medzinárodne orientovaným vzdelaním na úrovni stredného manažmentu v malých a stredných podnikoch so zameraním svojich aktivít na oblasť medzinárodného obchodu
- obchodný zástupca pre regionálne zastúpenie obchodných a distribučných spoločností
- obchodný prevádzkar v hoteloch, reštauráciách, kúpeľných zariadeniach
- vedúci pracovník v cestovných kanceláriách, rekreačných zariadeniach
- je schopný zriadiť a viesť vlastnú obchodnú spoločnosť, živnosť
Aké sú možnosti pokračovania v štúdiu?
Absolventi môžu ďalej študovať na 2. stupni (Ing.) vysokoškolského štúdia v študijnom programe Ekonomika a manažment v obchodnom podnikaní
